Het koolhydraatarm dieet stijgt nog steeds in populariteit. En dit is niet zonder reden. Het is een feit dat koolhydraten en suikers voor het grootste deel verantwoordelijk zijn voor overgewicht. Deze slechte koolhydraten zitten echter wel in heel veel van onze voeding. Niet alleen de lekkere dingen die we eten, maar ook onbewust in producten waarvan je het niet zo snel verwacht. Het is essentieel onderscheid te maken tussen de verschillende soorten koolhydraten als je wilt afvallen. En hier dan ook naar te eten. Zo pak je het probleem bij de wortel aan en ga je dan ook echt snel vet verbranden en je streefgewicht bereiken!

Koolhydraatarm eten wordt al door vele Nederlanders toegepast waarmee verbluffende resultaten worden behaald. Wil jij meer weten over deze methode en hoe ook jij gegarandeerd met dit dieet gaat afvallen? Lees dan hieronder verder.

TIP! Het Beste Dieet Is De Koolhydraatarm + Eiwitdieet Combinatie
Hiermee ga je op een gezonde manier 3 tot 6 kilo vet per week afvallen.
Ontdek hier meer over dit dieet…

Uitleg over het koolhydraatarm dieet

Het koolhydraatarm dieet is een afvalmethode waarmee je slim leert omgaan met koolhydraten. Er zijn verschillende soorten koolhydraten, namelijk de enkelvoudige en meervoudige variant.

Wat zijn enkelvoudige koolhydraten?

De enkelvoudige koolhydraten zijn die met een hoge GI (Glycemische Index). Deze snelle koolhydraten / suikers worden razendsnel opgenomen in je bloed en leveren directe energie. Je lichaam geeft hierdoor insuline af die de binnengekomen energie transporteert naar alle plaatsen in je lichaam waar dat nodig is. Je krijgt enkelvoudige koolhydraten echter wel heel erg makkelijk binnen en ze zorgen zo dan ook supersnel voor overschotten. Deze overschotten veroorzaken overgewicht.

HSL en LPL

Door teveel grote schommelingen in je bloedsuikerspiegel en de afgifte van insuline wordt hiermee ook het hormoon HSL (Hormone Sensitive Lipase) verhinderd. HSL is echter van groot belang voor vetverbranding. Insuline activeert wel LPL (Lipo Proteïn Lipase), het hormoon dat juist lichaamsvet gaat vasthouden. Wil je afvallen, dan zal je er dus voor moeten zorgen dat je enkelvoudige koolhydraten zoveel mogelijk gaat vermijden. Een koolhydraatarm dieet kan je hier enorm bij helpen en doelgericht laten afvallen!

Je vindt enkelvoudige koolhydraten o.a. in: wit brood, witte rijst, pasta’s, frisdranken, sapsoorten met suikers, chocolade (met name wit, melk en met vulling), snoep en andere van dit soort producten.

Waarom je meervoudige koolhydraten moet eten?

Wat je bij het koolhydraatarm dieet juist wel moet eten zijn de goede meervoudige koolhydraten! Deze hebben een lage GI, geven geleidelijker energie af en zorgen dus veel minder voor enorme schommelingen. Meervoudige koolhydraten helpen je dan ook met snel vet verbranden! Natuurlijk moet je ook hierbij altijd op de hoeveelheden letten. Het aantal calorieën zorgt er namelijk nog altijd voor dat je zal gaan afvallen of gaat aankomen. Door iets onder je onderhoudsniveau (onderhoudsniveau is gemiddeld 2200Kcal voor vrouwen en 2500Kcal bij mannen) te eten ga je dus afvallen. Je blijft dus gewoon lekker eten en gaat absoluut geen honger lijden, wat overigens toch alleen maar averechts werkt door o.a. het jojo effect. Deze complexe koolhydraten zorgen verder dat je in tegenstelling tot de snelle variant ook echt KAN gaan afvallen. Het zet de juiste processen in je lichaam in werking om snel en gezond op jouw streefgewicht te komen …en hier ook op te blijven!

Meervoudige koolhydraten vind je in producten als: vlees (mager) zoals kip / kalkoen / varken, nootjes (natuurlijk zonder toevoegingen), verschillende meergranen producten, groentes, fruit en ook bepaalde kaassoorten.

Waarom is het koolhydraatarm dieet zo effectief?

Dat het dieet effectief is staat buiten kijf! Er zijn meerdere factoren waarom het koolhydraatarm dieet zo krachtig is. We laten je hieronder de belangrijkste zien.

De bewezen resultaten van de juiste koolhydraten eten

Afvallen met dit dieet is een garantie! Het is namelijk wetenschappelijk bewezen dat koolhydraatarm eten werkt. Doordat koolhydraten en suikers verantwoordelijk zijn voor overtollig lichaamsvet, zorgt slimme omgang en minderen hierin dus voor gewichtsverlies. Het gaat er voornamelijk om dat je de juiste koolhydraten eet en dit niet in overvloed doet. Met de juiste handvatten en een goed koolhydraatarm dieet staat dan ook niks je succes om snel af te vallen meer in de weg.

Door veel variatie en lekker eten is het zeer goed vol te houden

Je gaat dan wel slimmer om met koolhydraten, dit betekent natuurlijk niet dat je niet lekker kan eten. Het leuke is namelijk dat er genoeg heerlijke recepten beschikbaar zijn binnen het koolhydraatarm dieet. Je hebt dan ook een ruime variatie in gerechten. Dit maakt het makkelijker te volgen. Als je mag blijven eten en dit ook nog eens lekker is met veel variatie, zal je het namelijk zonder enige twijfel volhouden.

Je leert hoe afvallen ECHT werkt

Je leert de processen in je lichaam kennen die te maken hebben met afvallen. Hierdoor weet je ook echt dat je op de juiste manier bezig bent. Gelukkig krijg je alles stap voor stap aangereikt. Koolhydraatarm dieet recepten kun je zo 1 op 1 overnemen, je krijgt volledig inzicht in wat je doet …en praktische tips maken het dieet helemaal af. Je wordt dus volledig klaar gestoomd om snel te gaan afvallen!

Ervaringen met dit dieet

De ervaringen met het koolhydraatarm dieet zijn dan ook zeer goed! Zowel onder vrouwen als mannen worden er resultaten van 2 tot 3 kilo vetverlies per week gehaald! Het gaat hier ook echt om pure vetverbranding. Door het gezonde karakter loop je geen tekorten op met dit dieet. Het is eiwitrijk opgebouwd en levert zo dan ook bouwstenen voor je spiermassa. Vetten worden ook gegeten in dit dieet, maar bestaan voor het grootste deel uit gezonde onverzadigde bronnen.

Koolhydraatarm dieet pluspunten

Je gaat er snel mee afvallen! Met resultaten tussen de 2 en 3 kilo per week aan gewichtsverlies. Dat maakt het dieet erg effectief.

Het dieet is een vrij comfortabele manier manier van afvallen. Dit komt door de ruime variatie in wat je mag eten. Hierdoor kan iedereen het volhouden.

Je gaat op een gezonder manier vet verbranden. Tekorten loop je dan ook niet op met deze dieetmethode. De voeding levert meer dan genoeg voedingsstoffen en energie.

Geen last van jojo-effecten. Dit komt doordat je mag blijven eten, waarbij je natuurlijk wel een beetje op de hoeveelheid let. Hierdoor verval je niet in extremen en schakelt je lichaam niet over op spaarstand, wat averechts kan werken.

Blijvende resultaten. Je hebt met dit dieet alles in huis om snel, gezond, maar ook met blijvende resultaten af te vallen. En hier doe je het uiteindelijk allemaal voor!

Compleet! Alle kennis en inzichten die je nodig hebt over hoe je snel gaat afvallen, is aanwezig bij het koolhydraatarm dieet. Je gaat er daarom ook echt mee afvallen.

Koolhydraatarm dieet minpunten

Snelle koolhydraten kunnen worden gemist bij sporten. Echter gebruik je voor het vrijkomen van energie ook meervoudige koolhydraten die zijn opgeslagen als glycogeen. Het gemis van deze suikers is overigens niet echt van toepassing als je geen sport beoefend.

TIP! Het favoriete koolhydraatarm dieet van onze bezoekers…

De Afslank Receptenbijbel is het meest gekozen koolhydraatarm dieet! Met dit populaire dieet kan je de koolhydraatarme recepten direct 1 op 1 overnemen en toepassen in de praktijk. De Afslank receptenbijbel is goed 2 tot 3 kilo vetverlies per week!

Wil je meer weten over de Afslank Receptenbijbel?
Lees dan hier alles over het dieet + testresultaten…

Door gebruik te maken van de hieronder staande knop kost de Afslank Receptenbijbel nu tijdelijk 27,- …enorm schappelijk voor wat je ervoor terugkrijgt.

Het gaat echter om een tijdelijke actie en hoelang deze duurt is bij ons helaas niet bekend.
Je kan daarom het beste op de link klikken om te kijken of de aanbieding nog loopt!

De Afslank Receptenbijbel Nu Voor 27,- + Extra’s!

5 REACTIES

  1. Het is inderdaad zo! Koolhydraatarm eten werkt en ik ben er zelf het levende bewijs van. Heb al meerdere keren een dieet gevolgd wat me uiteindelijk alleen maar meer in de problemen bracht. Nu met het koolhydraatarm dieet ongelooflijk goede resultaten geboekt. Ben er intussen 15,8 kilo mee afgevallen en we gaan nog even lekker door 😉
    Groetjes Marloes

  2. Mag je met het koolhydraatarm dieet ook vis eten? Ik heb dat volgens mij weleens gehoord. Maar wil het toch even zeker weten. Hier zitten best veel vetten in en weet niet of dit goed is voor bij het afvallen. Ben namelijk echt een fan van vis dus zou een groot pluspunt zijn als je dit wel mag eten bij dit dieet…

    • Dag Mw. de Boer,

      Vis is juist een hele goede bron van eiwitten en gezonde vetten. Je mag ze daarom ook gewoon eten tijdens het koolhydraatarm dieet. Ze komen veelvuldig voor in het boek bij de visrecepten. Zolang je er niet teveel van eet ga je ook niet aankomen door deze onverzadigde vetzuren. En zeker niet als je de richtlijnen van het boek netjes opvolgt. Heel erg veel succes met afvallen!

  3. Ben zelf voor het fysieke boek gegaan, ziet er heel erg mooi en duidelijk uit allemaal. Wil even delen dat ik inmiddels iets meer dan 4 weken bezig ben en er is al ruim 9 kilo af. Ik moet in totaal 25 kilo afvallen, maar dat gaat me op deze manier zeker lukken!!!! Echt een aanrader als je het mij vraagt voor iedereen die de nodige pondjes of kilo’s wil kwijtraken.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here